Esta propuesta de cursado sincrónico (con soporte asincrónico a través del aula virtual Moodle) está diseñada para satisfacer las necesidades lingüísticas de un público joven y adulto, que por diversos motivos requiere opciones flexibles y a corto plazo, que permita optimizar el tiempo y utilizar una variedad de recursos tecnológicos, en el aprendizaje de la lengua extranjera con fines comunicativos. Es requisito poseer conocimientos previos de inglés para lo que debe realizar un test de nivelación.
UNIDAD I |
---|
GRAMÁTICA: Present simple (affirmative, negative and interrogative forms); question Word order: predicative & subject questions; Position of adverbs; expressions of frequency |
VOCABULARIO: everyday activities; Jobs; Question words; The time; Daily routine |
FUNCIONES: Expressing likes/dislikes.Describing permanent situations/states/facts. Describing routines. Describing when and how often someone does something or something happens. |
UNIDAD II |
---|
GRAMÁTICA: Present continuous; Present simple vs present continuous; Possessive pronouns |
VOCABULARIO: Typical verb phrases; The weather and the seasons; clothes |
FUNCIONES: Describing pictures. Talking about present actions. Buying clothes. Discriminating between the present continuous and the present simple. |
UNIDAD III |
---|
GRAMÁTICA: Past simple: was /were; There is/ there are; There was/were; Past simple: regular verbs; Be going to (plans); Word formation |
VOCABULARIO: Past time expressions; Go, have, get; The house: parts and furniture; Prepositions of place and movement; Future time expressions |
FUNCIONES: Describing past states, facts or events. Identifying something/someone. Talking about future plans. |
UNIDAD IV |
---|
GRAMÁTICA: Past simple: regular and irregular verbs; Comparison of adjectives: regular comparative and superlative forms; Be going to (predictions) |
VOCABULARIO: Places and buildings; Types of holidays; directions; traditional festivals |
FUNCIONES: Comparing people/objects. Comparing cities in the present and in the past. Making predictions. Asking for and giving directions. |
Carga Horaria: 50 horas reloj, de las cuales 45 serán presencialidad remota y 5 asincrónicas a través de aula virtual.
Cronograma de cursado: julio – diciembre
Prof. Natalia Peres (docente dictante)
Prof. Paola Canuti (coordinación académica cursos virtuales) .
Destinatarios
Cupo
Certificación que otorga
Expedida y avalada por la UNNE únicamente al completar el módulo 1B (100 horas reloj, Nivel A2 del MCER).
Persona o área de contacto: Natalia Peres
Teléfono: (3624) 897900
E-mail: natalia.peres@comunidad.unne.edu.ar
Horario de atención: de 8 a 12hs